Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on paź 25, 2021 in Prawo |

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

Znak towarowy to identyfikator danej firmy. Powinien jednoznacznie kojarzyć się z nią i wzbudzać pozytywne skojarzenia. Jego zarejestrowanie znacznie zwiększa wartość przedsiębiorstwa, gdyż pogłębia zaufanie klientów i potencjalnych klientów do marki. Zarejestrowany znak towarowy zdecydowanie powstrzymuje też konkurencję przed jakichkolwiek prób czerpania korzyści z renomy marki z zastrzeżonym znakiem.

Aby zastrzec znak towarowy należy zwrócić się do kancelarii patentowej, w której przyjmuje na przykład rzecznik patentowy Kraków. Będzie reprezentował firmę w procesie uzyskania ochrony znaku. Dzięki rejestracji marka uzyska wyłączne prawo do posługiwania się zastrzeżonym znakiem.

Rejestracja znaku staje się swoistym narzędziem do walki przeciw nieuczciwej konkurencji. Dzięki niej renoma i prestiż firmy znacznie się podniesie, a marka będzie mogła zarobić na swoim znaku towarowym. Prawo ochronne znaku towarowego zapewni, że żadna inna firma nie będzie mogła używać danego znaku – ale może obejmować tylko konkretne towary i usługi, które zostały wskazane we wniosku złożonym na samym początku w procesie rejestracji znaku towarowego.

Ochrona znaku towarowego po jego zastrzeżeniu trwa przez dziesięć lat od zgłoszenia. Za każdym razem może być jednak przedłużane za odpowiednią opłatą. Jeśli rejestracji pilnuje rzecznik, dopilnuje także, aby odnowienie ochrony było regularnie przedłużane.

Warto zgłosić swój znak towarowy do rejestracji jeszcze z jednego powodu. Jeśli firma nie zrobi tego, a następnie zacznie prężnie się rozwijać i zapewni swoim klientom wysokiej jakości produkty lub usługi znane i cenione w całej Polsce, może spotkać ją niemiła niespodzianka. Wówczas ktoś, kto chciałby zaszkodzić tej firmie, może zgłosić jej znak towarowy do Urzędu Patentowego jako swój.

Urząd Patentowy nie sprawdza bowiem, czy dana firma faktycznie jest właścicielem zgłaszanego znaku. Ryzyko jest takie, że konkurent może zakazać firmie używania danego znaku i będzie miał do tego prawo. Podobnie wygląda sprawa z logo – konkurencja może wykorzystać je, aby czerpać z renomy i popularności firmy i przechwytywać jej klientów.